Idealny brzuch w szybkim czasie

idealny brzuch

Idealny brzuch (2)Zbliża się wiosna, a mi marzy się spacer w  sukience i wiosennym płaszczyku, jednak tą wizje psuje mi wygląd mojego zimowego brzuszka.

Jeśli marzy Ci się idealny brzuch to najwyższy czas by zabrać się za siebie i osiągnąć w końcu ten cel. Jeśli należysz do tych kobiet, które rok w rok obiecują sobie, że tym razem na wiosnę będą wyglądać pięknie a nie potrafią tego osiągnąć to pozwól sobie pomoc i zacznij razem ze mną przygotowywać się do noszenia sukienek!

Zaczynamy:

1. Po pierwsze przeczytaj jak najwięcej informacji o odżywianiu się w czasie treningu i spalania tłuszczu.

2. Po drugie przeczytaj o sposobach trenowania i efektach jakie można oczekiwać.

Po tych dwóch etapach, jeśli Twoja wiedza na temat żywienia i treningu będzie wystarczająca:

3. Zacznij planować swój trening i 7 dniowy plan żywieniowy.

Nie jadaj tego na co akurat przyjdzie Ci ochota lub zobaczysz w sklepie! Zaplanuj dokładnie ile powinnaś w ciągu dnia spożyć białka, tłuszczy i węglowodanów – a do tego potrzebujesz przejść przez punkt 1. Po drugie jeśli zaplanujesz swoje śniadania, obiady, kolację i przekąski to prościej będzie Ci zagospodarować czasem bo np. niektóre składniki możesz kupić wcześniej, niektóre zamrozić, niektóre możesz przygotować w niedziele i np. zjeść w środę.

Do tego rozplanuj swój trening siłowy – czyli ułóż plan ćwiczeń dopasowany do Twojej sprawności fizycznej i etapu na którym akurat jesteś (czy skończyłaś spalać tłuszcz i zaczynasz rzeźbić sylwetkę). Plan ćwiczeń powinien być realny i zamienny – tzn. byś miała 3 wersje, które będziesz wykonywać co drugi dzień  na siłowni.

Przemyśl jak będzie wyglądał Twój trening aerobowy – czy warto byś trenowała bieganie – może źle na Ciebie wpływa? może nie pasuje do Twojego typu sylwetki bo nie każdemu ono pasuje. Może masz problemy z płucami i nie czujesz się dobrze po bieganiu, albo problemy ze stawami i jeszcze inne? Lub najzwyczajniej w świecie nie lubisz biegać = nie martw się jest wiele innych ćwiczeń aerobowych, które świetnie pomagają spalić tkankę tłuszczową.

4. Znajdź odpowiednią siłownię i kup karnet na najbliższe minimum 3 miesiące

Sama musisz się motywować (możesz poszukać motywującego wątku na wizażu), a kupno takiego karnetu jest ogromną motywacją jeśli wydasz na niego więcej niż 50 zł:) chociaż na mnie działa już nawet 50 zł wydane na karnet. Jeżeli zaczniesz chodzić ćwiczyć, zaczniesz mieć więcej energii, następnie zaczniesz się sobie bardziej podobać i w końcu zdobędziesz idealny brzuch.

5. Poszukaj kompana do ćwiczeń aerobowych

Świetnym pomysłem jest ćwiczyć we dwoje – gdy jednemu się nie chce drugi wyciągnie na bieganie, pływanie, jeżdżenie na rowerze itd. Tylko nie wybieraj do tego osoby, która jest leniwa i woli iść pić piwo na ławce i wiesz, że będzie z pewnością namawiała Cię do spędzania czasu w inny sposób niż zaplanowanych ćwiczeniach.

6. Stwórz kalendarz

Zaznacz na dużym ściennym kalendarzu każde ćwiczenia w aktualnym miesiącu i odfajkowuj na zielono jeśli udało Ci się wykonać. Jeśli nie mogłaś pójść ćwiczyć narysuj strzałkę do następnego dnia w którym odrobiłaś dzień wcześniejszy – jeśli tak się nie stało daj sobie ogromny czerwony krzyżyk z wykrzyknikiem. Po miesiącu zmiana strony kalendarza i ujrzenie całego miesiąca na zielono sprawi, że nie tylko będziesz czuła efekty, ale będziesz je również widziała.

7. Gdy już rozpoczęłaś ćwiczenia aerobowe i chodzisz na siłownie oraz stosujesz dietę redukcyjną, zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha

Nawet jeśli na brzuchu masz jeszcze sporą ilość tłuszczu nie zrażaj się, ćwiczenia w trakcie bycia na diecie i trenowania aerobów nie zmarnują się – a wręcz mile zaskoczą gdy za kilka miesięcy zniknie Ci z brzucha tkanka tłuszczowa i zacznie pojawiać Twój idealny brzuch. Dlatego do swojego treningu dopisz ćwiczenia na brzuch. W miejscach w których mięśnie pracują więcej tkanki tłuszczowej jest spalanej – dlatego do dzieła nie ma na co czekać!!

8. Prowadź dziennik pomiarów

Nic tak nie motywuje do dalszych ćwiczeń jak rezultaty. Co miesiąc z rana zapisuj pomiary:

  • biustu,
  • pod biustem – Pamiętaj, że w biuście też masz tkankę tłuszczową, która również będzie spalana – nie bez powodu grubsze kobiety mają obfitszy biust. jednak nie przejmuj się tym bo na około biustu jest ogromna ilość mięśni która nie ćwiczona powoduje obwiśnięcie – dlatego przy dobrym treningu Twój biust będzie jędrny i uniesiony co spowoduje, że również się powiększy.)
  • talię,
  • największe miejsce na brzuchu,
  • pas,
  • biodra,
  • pupę,
  • uda,
  • łydki,
  • wagę – pamiętaj także o tym ,że najpierw waga spadnie przy spalaniu tłuszczu, ale jeśli będziesz trenować siłowo i budować mięśnie to waga się podniesie, dlatego nie traktuj nigdy wagi jako wyznacznika swojego wyglądu

9. Nie obwieszczaj światu że: jesteś na diecie, ćwiczysz, odchudzasz się itd.

Ćwicz i chudnij dla siebie samej! To sobie masz się podobać a jak zaczniesz się sobie podobać to i inni zwrócą na Ciebie uwagę. Nigdy nie rób tego dla kogoś – to nie jest motywacją – powinnaś kochać siebie i swoje ciało i chcieć dla niego jak najlepiej – a zdrowe i wysportowane ciało jest wspaniałym przyjacielem na całe życie. Dbaj o siebie nie tylko dietą i ćwiczeniami ale także zabiegami takimi jak pilingi, maski i kremy.

Gdy ktoś Cię częstuje alkoholem lub pizzą czy innymi fast foodami które unikasz – nie mów od razu : nie mogę odchudzam się, tylko po prostu podziękuj – nie musisz się przecież tłumaczyć, ewentualnie powiedz, że nie masz ochoty. Po za tym mówienie każdemu o tym, że teraz schudniesz na pewno i teraz się za siebie wzięłaś nie jest dobrym rozwiązaniem z prostego powodu – ludzie zaczną Cię obserwować i niekiedy komentować – a każdy organizm szczupleje w swoim tempie i jeśli po 3 miesiącach nie będzie widać wielkich efektów a ktoś Cię z „grzeczności” zapyta czy przestałaś już ćwiczyć i odchudzać się – możesz mieć blokadę i chęć przestania – dlatego doradzam nie obwieszczać ludziom o swoich planach. Skup się na tym , że gdy sami zauważą, że schudłaś będziesz często słyszeć komplementy pt:  „co takiego zrobiłaś!?”

10. Prowadź bloga lub dziennik na FB

Możesz stworzyć nową grupę (zrób ją tajną tak by tylko osoba, którą dodasz mogła mieć do niej dostęp) na FB i dodać tam bliską przyjaciółkę, która razem z Tobą chce mieć idealny brzuch. Dodawajcie tam zdjęcia atrakcyjnych kobiet z pięknymi brzuchami, zapisuj swój plan żywieniowy na najbliższy tydzień i codziennie podsumowuj dzień z udanych osiągnięć (ile godzin treningu, czy nie zjadłaś np paluszków, chipsów, czekolady i kremówki – bo nie wolno też przesadzać, jak czasem zjesz coś co nie zaplanowałaś to przecież nic się nie stanie, jak przed okresem zjesz czekoladę to także nie zaszkodzi to Twojemu zdrowiu – mimo to staraj się jeść gorzką czekoladę, która nie jest tak niezdrowa jak te truskawkowe, mleczne czy wszelkiego rodzaju batony i wafelki.)

W takiej grupie możesz stworzyć nowe wydarzenie i wyznaczyć sobie np termin za 3 miesiące, że ubędzie wam 5 cm z talii – jest to realny wynik, lepiej dawać mniej niż za dużo. Wspieraj się z przyjaciółką i dodawajcie swoje zdjęcia co miesiąc z  wyglądu waszych brzuchów – za kilka miesięcy będziesz z radości oglądała jakie efekty zrobiłaś!

11. Nie pij alkoholu

Od dawna wiadomo, że alkohol (szczególnie piwo) źle wpływa na ciało. Nie musisz z niego całkowicie rezygnować, ale staraj się nie pić piwa, ewentualnie lampkę wytrawnego wina.

3 Comments

  • Odpowiedz Styczeń 3, 2016

    Pyśka

    Witam.Zwracam sie o pomoc w ustaleniu cwiczen na obwisły brzuch ktory zostal po porodzie i płaską pupe.Jestem 23letnia kobieta a moj brzuch i pupa jest pod wszelka krytyka,jestem szczupla osoba waze 50 kg ale bardzo marzy mi sie okraglejsza pupa i by moj brzuch nie byl obwisly czy pomozecie mi dobrac domowe cwiczenia?Poniewaz nie mam mozliwosci wyjscia na silownie czy basen chcialabym sprobowac w domu.

  • Odpowiedz Czerwiec 29, 2014

    tiril

    Witam!
    Tak się zastanawiam dlaczego piwo jest takie niedobre dla naszego organizmu? Bardzo proszę o odpowiedz bo bardzo je lubię i dość często piję.
    Świetny blog prowadzisz i bardzo dużo się z niego dowiedziałam. Dzięki Tobie zapoczątkowałam zmiany w moim życiu, bardzo Ci dziękuje za to ! Pozdrawiam !!!

    • Odpowiedz Lipiec 6, 2014

      Janette

      Ahh tak mnie zaskoczyłaś tym pytaniem, że zaczęłam szukać i czytać, kupiłam kilka nowych książek, by więcej się dowiedzieć jak to faktycznie jest z tym piwem:) Bardzo dużo piłam piwka w trakcie studiów – i brzuch mój się taki brzydki i duży zrobił… reszta ciała wyglądała w miarę normalnie – brzuch tragicznie.
      Postanowiłam napisać posta o wpływie alkoholu (piwa) na nasze ciało – muszę jednak dowiedzieć się jeszcze kilku rzeczy i zabieram się za pisanie:).
      Dam znać jak powstanie post z odpowiedzią na Twoje pytanie:).

Dodaj komentarz Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Odpowiedz na „PyśkaAnuluj pisanie odpowiedzi